MediaWatch

Viacom sigter efter en plads i den kommercielle top 10 med ny kanal

Ny Viacom-kanal, der erstatter Comedy Central, skal op i den tungere vægtklasse blandt de kommercielle tv-kanaler, lyder ambitionen fra nordisk direktør, der bl.a. vil gå efter "en tand" ældre målgruppe. Digitalt går vejen fremad via partnerskaber.

Jesper Dahl, nordisk direktør, Viacom. | Foto: PR/Viacom

8. januar var der skiftedag for de kanaler, som Viacom står bag i Danmark. Ny i familien er kanalen Paramount Network, mens Comedy Central er røget ud af tv-selskabets danske kanalfamilie.

Kanaludskiftningen betyder også, at Viacom når ud til flere tv-seere. Comedy Central blev sendt ud til 67-68 pct. af de danske tv-husstande, mens den nye Paramount Network ligger i tv-pakken hos 80 pct. af Danmarks tv-husstande, oplyser Jesper Dahl, nordisk direktør for Viacom. Stigningen skyldes bl.a., at Paramount Network er blevet en del af grundpakken hos Stofa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs