MediaWatch

NENT køber mere motorsport ind til Viaplay

Med indkøbet af tre sæsoner af den amerikanske Indycar Series udbygger NENT Group, der også viser Formel 1, rettighederne inden for motorsport.

Foto: PR/NENT

Koncernen bag TV3-kanalerne og Viaplay føjer rettighederne til de næste tre sæsoner af den amerikanske motorsport-konkurrence Indycar Series til porteføljen. Det oplyser Nordic Entertainment Group (NENT) i en presssemeddelelse.

Selskabet har erhvervet de eksklusive rettigheder på nordisk plan til at vise løbene i serien frem til 2021. Alle løb vil som udganspunkt blive vist live i Danmark på streamingtjenesten Viaplay, når sæsonen begynder i marts og indtil den afsluttes i september, mens udvalgte løb vil blive vist på NENT's lineære kanaler. Ud over Danmark gælder tv-rettighederne og Sverige, Norge og Finland.

Løbsserien føjer sig til NENT's portefølje inden for motorsport, der bl.a. tæller Formel 1, Formel 2, Race of Champions og Nascar.

"Den kommende Indycar-sæson bliver en forrygende omgang, og den beviser endnu engang, at vi fortsat investerer i unikke sportsbegivenheder for fans i hele den nordiske region," siger Kim Mikkelsen, NENT Group SVP og sportschef, i meddelelsen.

NENT's premium sportsrettigheder ligger på fodboldbanen med Premier League, Superligaen og Champions League, men koncernen sidder også på en række nicher som ishockeyligaen NHL og den amerikanske fodboldliga NFL samt boksning og basketball.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs