MediaWatch

Ungdomssatsning er DR's mest streamede program

DR følger op med endnu en sæson af serien "Doggystyle", hvis første afsnit blev det mest streamede program på DR TV i 2018 med lidt over 500.000 streams.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Serien "Doggystyle" får endnu en sæson på DR. Det skriver dr.dk.

Seriens første afsnit blev streamet mere end 500.000 gange på DR TV, og det er den store interesse, som nu får DR3 til at følge op med endnu en sæson, der får premiere til efteråret.

Bag serien står manuskriptforfatter Anna Emma Haudal, der tidligere har skrevet og instrueret kortfilmen "Sofa" og været episodeforfatter på Zulu-serien "Sjit Happens". "Doggystyle" handler om 21-årige Asta, der modvilligt flytter fra København og hjem til sine forældre i provinsen.

Med serien tog DR3 hul på overgangen fra flow-kanal til ren digital kanal, hvor særligt fiktion for de unge skal være et trækplaster. Det fortalte DR3 chef Irene Strøyer i efteråret til MediaWatch.

"Vi kan se et hul i det danske marked i forhold til ungdomsfiktion. Vi har stort dansk drama på DR1 og TV 2, og Zulu har været inde med komedien, så vi synes, der er et hul til den her fiktion til unge, som går tæt på deres virkelighed," sagde Irene Strøyer dengang.

"Doggystyle" er derfor kun første skud på stammen i en række af fiktionsprojekter rettet mod det yngre publikum.

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs