MediaWatch

Discovery: "Set med vores briller bliver det faktisk et rigtig godt sportsår"

Tv-marked: Den traditionelle tv-sening falder, og det lægger pres på de traditionelle reklameindtægter. Til gengæld stiger annoncørinteressen for web-tv og digitale muligheder, melder Discovery, men om det er nok til at kompensere er for tidligt at sige, lyder det.

Foto: Screenshot

Mediebureauerne forventer, at annonceomsætningen på tv vil tage yderligere et dyk i 2019. Alligevel er der gejst at spore ude blandt tv-stationerne, som netop nu er i fuld gang med at forhandle årsaftalerne på plads.

MediaWatch har talt med de tre store kommercielle tv-stationer om, hvordan de strategisk sætter ind for at kompensere for, at antallet af seere på flow-tv falder. Første stop er Discovery Networks Danmark, der bl.a. står bag Kanal 5, 6'eren og Eurosport-kanalerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs