MediaWatch

Discovery køber digitalt medieselskab med fokus på cykelsport

Det britiske onlinebaserede medieselskab Play Sports Group, der driver en række digitale kanaler om cykelsport, bliver en del af Discovery Networks, der øger satsningen på cykelsport.

Sportschef Anders Antonsen, Discovery

Discovery udbygger sportsdækning og -forretning og køber britiske Play Sports Group, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Plays Sports Group er et digitalt baseret medieselskab, der driver et online videonetværk af kanaler, der dækker nicher inden for cykelsporten som mountainbike og triatlon med Youtube og Facebook som vigtige distributionsplatforme.

Med opkøbet vil Discovery ifølge meddelelsen etablere et "globalt fællesskab for cykelentusiaster" i forlængelse af de liverettigheder, koncernen i øvrigt har til europæiske cykelløb i regi af Eurosport.

"Opkøbet af Play Sports Group er en markant styrkelse af vores indhold på cykelsiden. Allerede i dag har vi et meget stærkt setup omkring cykling: Vores Eurosport-kanaler og streamingtjenesten Eurosport Player giver os en meget stærk dækning af vores rettigheder. Vi har vi fx rettighederne til alle tre Grand Tours – hvor Giro d’Italia er eksklusivt - og 35 UCI World Tour-løb med over 2.500 timers live cykling. Så vi glæder os til at kunne styrke vores tilbud til alle cykelglade danskere," siger Anders Antonsen, nordisk sportschef og COO, hos Discovery Networks i Danmark.

Discovery har netop købt 71 pct. af aktierne i Play Sports Group, der ud over livecykling også har træningsvideoer og turorials på hylderne til cykelentusiaster.

Play Sports Group bliver et datterselskab hos Discovery og 140 ansatte følger med. Play Sports Group blev grundlagt i 2012 og har i dag 8 kanaler med cykelvideoer med over 45 millioner views om måneden ifølge meddelelsen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere