MediaWatch

Netflix vil producere mere tv til de yngste i 2019

Børne-tv bliver næste skridt for den globale streamingtjeneste, der vil investere i egenproduktioner for de mindste næste år, siger direktør.

Foto: Scanpix Ritzau/Reuters/Mike Blake

Netflix udvider paletten og vil investere mere i egne produktioner inden for børneunderholdning næste år. Det skriver Politiken fredag.

Hidtil har streamingtjenesten haft fokus på de voksne seere i den milliarddyre produktion af originale tv-serier, dokumentarer og film på Netflix, men nu skal der udvikles mere til de mindste fra 2019, fortæller direktør.

"Børnene skal opleve den samme kvalitet, som vi forsøger at give de voksne. Det er ret vigtigt for den samlede oplevelse. Også selv om det jo ikke er børnene, der betaler for abonnementet," siger direktør for børne- og familieunderholdning hos Netflix, Melissa Cobb, til Politiken.

Netflix har ifølge direktøren bl.a. købt rettigheder til bøger af den britiske forfatter Roald Dahl, der bl.a. har skrevet Charlie og chokoladefabrikken, og indledt samarbejder verden over om tegnefilm og tv-serier for børn.

Helle Strandgaard Jensen, lektor på Aarhus Universitet, tror dog, at Netflix kan få svært ved at konkurrere med den kvalitet, dansk public service-tv til børnene har, fordi den beror på et tæt lokalkendskab til børnenes hverdag, siger hun.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs