MediaWatch

Marketingdirektør forlader Discovery

Efter et år i spidsen for Discovery Networks' marketing forlader Anthony Lim tv-selskabet.

Anthony Lim stopper som marketingdirektør hos Discovery. | Foto: PR/Discovery Networks

Marketingdirektør Anthony Lim blev hentet til Discovery Networks i slutningen af 2017, men nu – et års tid senere – forlader han posten. Det skriver Markedsføring.

Hans afsked kommer, efter Discovery har ændret sin organisation. Det har ført til, at Anthony Lim nu har fire ansatte under sig mod 20, da han tiltrådte. Det skyldes bl.a., at Discovery har outsourcet produktionen af promo-videoer.

"Ændringerne giver rigtig god mening for Discovery Networks på tværs af Norden, da der er åbenlyse synergieffekter at høste, men mine ambitioner på marketingfronten bliver ikke opfyldt i det nye setup," siger Anthony Lim til Markedsføring og understreger, at parterne skilles på udramatisk vis.

Anthony Lim kom til Discovery fra en stilling som salgs- og marketingchef hos teleselskabet Call Me.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs