MediaWatch

Egmonts norske tv-forretning overvejede London-baseret sportskanal

TV 2 i Norge gik for to år siden ind i overvejelser om at investere i nye sportskanaler, der skulle sende fra London for at kunne tjene reklamekroner på udenlandske bettingselskaber.

Chef for TV 2 i Norge, Olav T. Sandnes | Foto: PR/Egmont

Under kodenavnet "Operation Nordsøen" undersøgte Egmonts norske tv-station, TV 2, mulighederne for at lancere sportskanaler i London for at få fordel af de lempeligere britiske reklameregler. Det skriver Dagens Næringsliv.

Den praksis benytter TV 2's konkurrenter NENT, der står bag TV3, og Discovery sig af i forvejen, og tanken var at få en del af det reklamemarked, de har adgang til ad den vej, og f.eks. høste en del af de udenlandske bettingselskabers reklambudgetter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs