MediaWatch

Zulu-chef: "Vi var måske blevet lidt for endimensionelle"

TV 2's ældste nichekanal henvender sig til nogle af de mediebrugere, der skruer mest ned for flow-tv-seningen. Kanalchef vil indhente det tabte ad andre kanaler og tror på bredere spillebane, når DR3 lukker i 2020.

Sune Roland, kanalchef, TV 2 Networks. | Foto: Michael Langhoff/TV 2

En målgruppe, der skærer ned på tv-forbruget, og et strategisk kursskifte. Det er blandt de overskrifter, der har stået over TV 2's ældste nichekanal Zulu det sidste års tid.

TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup, sagde sidste år, at der skal "luftes ud på Zulu", og samtidig satte tv-selskabet gang i en rebranding af kanalen, der henvender sig til det yngre segment. Zulu, der i oktober fyldte 18 år, har ifølge kanalchef Sune Roland forsøgt at tilføre "flere vitaminer og mere virkelighed" til kanalens profil, der historisk set har været præget af comedy-indhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs