MediaWatch

Mission Impossible-succes løfter amerikansk mediekoncerns resultat

Mediekoncernen Viacom har løftet sit resultat i årets fjerde kvartal.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Mark Lennihan

Det seneste skud på stammen af film om agenten Ethan Hunt - Mission: Impossible - Fallout - har været en stor publikumsmæssig succes, og det har betydet, at mediekoncernen bag, Viacom, har løftet sit resultat i årets fjerde kvartal.

Omsætningen nåede i kvartalet 984 mio. dollar, svarende til 6,5 mia. kr., hvilket er 25 pct. mere end samme kvartal sidste år. Det fremgår af koncernens regnskab, som er offentliggjort fredag.

Det betød, at helårsomsætningen blev 3,49 mia. dollar. Analytikere havde ifølge Bloomberg News ventet et resultat på 3,37 mia. dollar.

"Mission: Impossible - Fallout var den bedst sælgende film i årets fjerde kvartal. Det er den mest succesfulde film i franchisen. Den har indbragt tæt på 800 mio. dollar i år," lyder det i regnskabet.

Viacom står både bag traditionelle tv-kanaler som Nickelodeon og filmstudiet Paramount Pictures. I formarkedet stiger mediekoncernens aktie med 2,1 pct. til 32,51 dollar.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs