MediaWatch

TV 2's samarbejdspartnere ser flere sidegevinster ved primetime-ryk

Forbedret sendetid for de regionale stationer og et programindkøb, der ser mere stort på tv-sæsoner, er blandt de fordele, samarbejdspartnere ser i TV 2's ændring af aftenfladen. Kanalchef afviser, at forkortelsen af primetime vil svække indkøb.

Foto: Screenshot fra TV 2 News

Det er seks år siden, at DR1 flyttede TV Avisen en halv time senere på sendeplanen - TV Avisen kl. 21.00 blev til TV Avisen 21.30. Den gang skete det for at forlænge primetime på DR's hovedkanal, "sikre DR1's gennemslagskraft og stoppe sivningen af seere," lød det i en pressemeddelelse fra DR.

Siden er den tid, danskerne bruger dagligt på at se traditionelt tv, faldet fra 3 timer og 15 min. i 2012 til 2 timer og 30 min. i 2017.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs