MediaWatch

DR vil brede samfundsstof ud til streamere: Ellers mister vi brugerne under 40 eller 50 år

Kalenderen skal i højere grad fyldes ud på DRTV, lyder én af public service-husets ambitioner for de kommende år. Nyt digitalt univers skal få de yngre brugere til at streame kultur- og samfundsindhold.

Henriette Marienlund, direktør for DR Medier. | Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

DR køber hvert år programmer af eksterne producenter for et trecifret millionbeløb. Og i dag, fredag, inviterede public service-huset producenterne indenfor for at fortælle om de fremtidige planer for DR's tv-indhold.

Udgangspunktet for fremtiden blev præsenteret i september. Her fremlagde DR sin spare- og strategiplan, der fører størstedelen af de politisk besluttede besparelser hos DR ud i livet frem mod 2021. 420 mio. kr. skal der barberes af de årlige omkostninger de næste tre år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs