MediaWatch

Norsk public service-tv satser på Snapchat

Den norske public service-station NRK hopper med ombord, når Snapchat i dag lancerer sin satsning Snapchat Shows i Norge. Også fem andre tv-stationer og indholdsleverandører er med.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Richard Drew

Seks norske tv-stationer og indholdsleverandører er klar med indhold, når beskedtjenesten Snapchat onsdag introducerer en ny satsning på lokalt tv-indhold, Snapchat Shows, i Norge. NRK, VGTV, Splay, Media247, Matkanalen og Geeohsnap er således alle klar til at teste tjenesten af, skriver Kampanje.

Tidligere har NRK været meget tilbageholdende med brugen af Snapchat, da det ikke har været muligt for mediehuset at se, hvordan publikum forbruger og forholder sig til indholdet, men med Snapchat Shows får NRK nu for første gang adgang til viden om, hvordan Snapchats publikum forholder sig til NRK's indhold på platformen, lyder det fra public service-stationen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs