MediaWatch

Tv-status: DR og TV 2 vandt terræn

I et kvartal med faldende tv-sening løftede de to statsejede tv-kanalfamilier deres andel af den samlede sening. VM i fodbold og varmt sommervejr har været med til at skubbe udviklingen, mener broadcastchef hos mediebureau.

Foto: ritzau/Morten Flarup

Danskerne brugte mindre tid på at se tv i årets tredje kvartal sammenlignet med samme kvartal sidste år – og DR og TV 2 tegner sig for en større bid af seningen. Det viser en status over tv-udviklingen fra Kantar Gallup.

Tallene viser, at en gennemsnitlig dansker så 127 minutters tv dagligt i tredje kvartal – et fald på godt 6 pct. i forhold til sidste år. For de 19-50 årige, der udgør den kommercielle målgruppe, er faldet endnu større med en tilbagegang på 11 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs