MediaWatch

Annoncør: Addressable tv er en kalkuleret risiko

Dokumentationen ved addressable tv lader noget tilbage at ønske, mener Københavns Lufthavne, som ikke desto mindre har taget det relativt nye annonceformat til sig.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Det ret nye produkt, addressable tv, er blevet taget vel imod af mediebureauerne. Både GroupM, OMD og IUM fortalte forleden til MediaWatch, at mange af bureauernes annoncører bruger de målrettede tv-reklamer som et supplement til flow-tv.

Trods den positive modtagelse er der også torne på roserne. Mediebureauerne ønsker nemlig mere dokumentation fra udbyderne, der især tæller TV 2 og Nordic Entertainment Group.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs