MediaWatch

Norske bureauer lægger en mindre del af reklamebudgettet hos tv-stationerne

De norske tv-aktører har i løbet af det seneste år tabt endnu en bid af mediebureauernes reklamebudgetter, mens internettet slugte en stadig større del af markedet.

Foto: ritzau/Morten Flarup

De traditionelle tv-stationers bid af annoncemarkedet i Norge er blevet væsentligt mindre over det seneste år. Det viser nye tal fra den norske mediebureauforening, skriver Kampanje.

I september gik 37 pct. af mediebureauernes annoncekroner til gruppen af tv-stationer. Det ligger 2,3 pct.point lavere end for et år siden. Samtidig lægger internettet an til for første gang nogensinde at overhale tv-mediet, når det kommer til andel af reklamekagen. I løbet af det seneste år er internettets markedsandel vokset med 8,5 pct.point til 35,9 pct. i september.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs