MediaWatch

To nye chefnavne skal gøre Metronome større på hjemmedyrket tv

Programudviklingen skal have mere kul under kedlerne i Metronome, der opretter en ny stilling som kreativ chef. Kikkerten er bl.a. rettet mod større formater med internationalt potentiale.

Susanne Funder-Mikkelsen skal som ny kreativ chef køre parløb med udviklingschef Andreas Iversen i Metrnome | Foto: Metronome

Tv-producenten Metronome sætter flere kræfter ind på programudviklingen og opretter en ny stilling som kreativ chef. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse. 

Posten bliver besat af Susanne Funder-Mikkelsen, som de sidste tre år har været udviklingschef i Metronome, som hun kom til fra en redktørstilling på TV 2.

Stillingen som udviklingschef overtages af Andreas Iversen. Han rykker dermed en tand op fra rollen som udviklilngsproducent i Metronome, hvor han har været de seneste tre år. Som udviklingschef skal han især arbejde med idéudvikling og salg af hjemmedyrkede formater fra Metronome-haven.

Blandt pejlemærkerne for udviklingskræfterne er at lave "store danske formater, der kan rejse internationalt," ligesom formater skal gøre sig både på flow-tv og streaming, udtaler Tina Christensen, konstitueret direktør for Metronome, i meddelelsen.

Metronome er en del af den internationale koncern Endemol Shine Group, der i øjeblikket står i en salgsproces. Det danske produktionsselskab står bl.a. bag produktioner som "Luksusfælden" og "Masterchef" til TV3 samt "Klipfiskerne" på TV 2. Selskabet havde et presset 2017 med faldende bruttofortjeneste og en halvering af årsresultatet, der landede på knap 3,7 mio. kr.

Opdateret kl. 12.12 så det fremgår, at det udvikling af programformater generelt, Metronome vil styrke, og ikke primært underholdningsformater, som det først fremgik.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs