MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Gyldendal lancerede ny strategi, TV 2 lagde an til streamingoffensiv, og dagblade jublede over digital nulmoms. Det er blot et lille udsnit af ugens store trækplastre i Mediedanmark, som du her får et fuldt overblik over.

Foto: Scanpix Ritzau/Bax Lindhardt

Det er for alvor blevet efterår i det danske land, men med de kolde, våde måneder følger også et nyt folketingsår og flere udmeldinger om strategiske pejlemærker de kommende år. Det - og meget andet - serverede vi på MediaWatch i ugens løb, og som her er kogt ned i din ugentlige overflyvning over udviklingen i medielandskabet.

Efter flere års tovtrækkeri gav EU's finansministre grønt lys for, at medlemslandene må sænke momsen på digitale medier som e-aviser, e-magasiner og e-bøger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs