MediaWatch

Undersøgelse: Flest unge deler kodeord til streamingtjenester

Analyseselskab har undersøgt, hvor mange der deler kodeord til streamingtjenester, og det er noget, som særligt de yngre benytter sig af.

Foto: Ritzau Scanpix/Reuters/Mike Blake

Deling af kodeord til streamingtjenester er en populær disciplin for amerikanerne – særligt blandt yngre brugere. Det skriver Finans med henvisning til CNBC.

Det er medieanalyseselskabet Magid, der har undersøgt sagen. Og undersøgelsen viser, at 35 pct. af såkaldte millennials, der primært indkluderer personer i 20'erne og 30'erne, deler kodeord til streamingtjenesterne. For generation x, der i grove træk spænder fra sidst i 30'erne til først i 50'erne, er andelen 19 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs