MediaWatch

DJ vil gøre mere for medlemmer i film- og tv-branchen

Fagforbundet vil gøre mere ud af indsatsen over for ansatte i film- og tv-branchen, som er præget af tidsbegrænsede ansættelser.

Dansk Journalistforbund (DJ) vil skrue op for indsatsen rettet mod forbundets medlemmer i film- og tv-branchen. Det skriver forbundet på sin hjemmeside.

Baggrunden for den øgede indsats er bl.a., at branchen er kendetegnet ved projektansættelser, hvorfor en række DJ-medlemmer i branchen ikke er en del af en medarbejderforening på arbejdspladsen med tilhørende tillidsrepræsentant.

Blandt DJ's tiltag er at tilknytte to konsulenter, der skal arbejde omkring syv timer ugentligt. Sammen med en projektgruppe under ledelse af Tine Johansen, næstformand hos DJ, skal konsulenterne skærpe forbundets fokus på film- og tv-branchen. Derudover er der udpeget 18 såkaldte DJ-ambassadører.

"Tanken er, at de kan efterlyse områder, de ønsker viden om, og så vil DJ klæde dem på. Omvendt forventes det, at de videndeler i branchen og gør opmærksom på, at DJ er her – og har viden og ekspertise indenfor deres arbejdsområder," skriver DJ på sin hjemmeside.

Forsiden lige nu

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere