MediaWatch

Sportsseningen sætter rekord på TV 2

En stor del af TV 2-seernes tid de seneste rekordvarme måneder er gået med at se VM i fodbold og Tour de France. Det har ført til ny rekord på TV 2.

VM-finalen mellem Frankrig og Kroatien. Foto: ritzau/Scanpix/FRANCK FIFE

Der er blevet set rigtig meget sport denne sommer. På TV 2 udgjorde VM i fodbold- og Tour de France-seningen knap 39 pct. af den samlede programsening i perioden 1. juni til 5. august, hvor det generelle tv-forbrug ellers har været presset af de varme temperaturer. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Det er den højeste andel, fodbold- og Tour-sening nogensinde har udgjort af det samlede tv-forbrug på TV 2 i samme periode tidligere år.

I tidligere år med fodboldslutrunder og Tour de France har seningen af sportsbegivenhederne i samme periode typisk udgjort mellem 25 og 32 pct. af den samlede sening af TV 2-programmer, oplyser TV 2 i meddelelsen.

Ifølge tv-stationen har hver dansker i gennemsnit brugt 20 timer på at se VM i fodbold og Tour de France på DR1 og TV 2. Det svarer til 32 pct. af danskernes samlede programsening på de to kanaler i perioden 1. juni til 5. august i år.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Danmarks største forlag måtte nedjustere sine forventninger til årets præstation betragteligt, Sjællandske Medier købte op, og Forbrugerombudsmanden besluttede, at et særligt markedsføringsredskab på Facebook er ulovligt. Få overblikket over ugen, der gik, i Mediedanmark.

Bonnier lancerer nyt bureau i Norge

Bonnier Media åbner et ny marketingbureau ved navn Kontent, som skal producere indhold inden for mode, interiør og livsstil. Det skal danne spydspids for koncernens satsning på content marketing og nativeproduktion.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere