MediaWatch

Britisk tv-station fremlægger strategi: Vil lave mere end tv og skære omkostningerne

Den britiske tv-station ITV, som står bag X Factor, vil lave mere end tv for at modstå konkurrencen og styrke sin forretning, lyder det fra den adm. direktør i forbindelse med halvårsregnskabet for 2018.

Den britiske tv-station ITV står bag sangkonkurrenceprogrammet X Factor. | Foto: ritzau/Scanpix/Chris Pizzello

Adm. direktør for den britiske tv-station ITV, som står bag X Factor, Carolyn McCall, har onsdag i forbindelse med resultaterne for første halvår af 2018 løftet sløret for den fremtidige strategi for tv-stationen, som hun har stået i spidsen for siden januar. Det skriver Financial Times.

Strategien indeholder ifølge erhvervsmediet planer om at modernisere ITVs dataanalyse og udvikle sin forretning for direkte kontakt til brugerne - det inkluderer konkurrencer, afstemninger og live events. Samtidigt skal omkostningerne nedbringes med mellem 35 mio. pund og 40 mio. pund - svarende til mellem knap 293 mio. kr. og 335 mio. kr. - fra 2019 til 2021.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs