MediaWatch

Nye statsstøttede kanaler vil tage bid af reklamekagen på radio- og tv-markedet

Der vil relativt set være færre reklamekroner til de eksisterende kommercielle radio- og tv-udbydere, når nye statsstøttede kanaler med adgang til reklamefinansiering går i luften, spår Kulturministeriet.

Foto: ritzau/Morten Flarup

Det danske mediemarked vil fremover få flere statsstøttede aktører, der blander sig i kampen om annoncørernes markedsføringsbudgetter. Det er resultatet af medieforliget, som Venstre, Konservative, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti blev enige om i juni.

Partierne har således besluttet, at der skal oprettes en ny tv-kanal og en ny radiokanal, som begge vil blive støttet fra statslig side og desuden får adgang til at sælge reklamer i sendefladerne. Også FM4, som Radio24syv i øjeblikket har sendetilladelsen til, får muligvis lov til at sælge reklamer. Det vil der blive taget stilling til, når kanalen skal i udbud i 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs