MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Medieforlig giver efterdønninger, Discovery lagde millioner til bundlinjen, Bauer vil drive ny kulturkanal og Dagens.dk-ejer konkurrerer om lokale annoncekroner. Velkommen til en tur rundt i sommerlandskabets medienyheder.

Foto: /Ritzau Scanpix/Thomas Lekfeldt

Der står ferietid på spisesedlen, men hvad enten du er på vej ud i sommerlandet eller allerede er landet, får du her en solvarm tur rundt i ugens medienyheder.

Vi begynder med medieforliget, der giver efterdønninger. For selvom lokale og regionale dagblade ser positivt på, at forliget tilgodeser lokaljournalistikken, skal ændringen af mediestøtten - modsat de fleste øvrige dele af forliget - først vedtages på den anden side af et folketingsvalg og have virkning fra 2020. Det giver usikkerhed, lød det fra de to regionale mediehuse Jysk Fynske Medier og Sjællandske Medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs