MediaWatch

NRK tager førsteplads i norsk imagemåling

NRK, der er den norske public service-pendant til DR, topper liste over nordmændenes kendskab og præferencer blandt 1400 varemærker.

Foto: Ritzau Scanpix/Dennis Lehmann

NRK, som er den norske pendant til DR, topper en liste udarbejdet af Kantar Media, der tager temperaturen på nordmændenes syn på en række virksomheder. Det skriver Kampanje.

I kategorien "forbrug og medier" har Kantar Media spurgt 4127 respondenter om deres kendskab til og præferencer blandt over 1400 brands. Og her er NRK altså på førstepladsen. Som nummer to blandt de bedste rangerede medieselskaber er TV 2, som er ejet af Egmont, der ligger nummer 10 på listen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs