MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

TV 2-salg kom i fokus, masser af fodboldrettigheder blev langet over disken, restopgør om producentmillioner sluttede foreløbigt, og så blev både VM og Folkemødet fløjtet i gang. Kom med på rundtur til ugens begivenheder i mediebranchen.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Vi er nået rundt regnet halvvejs gennem juni, og mens en stor del af den danske mediebranche fordriver tiden på Bornholm, hvor det årlige Folkemøde løber af stablen, inviterer vi dig på rundtur i hele medielandskabet til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Vi begynder på den politiske scene. Et nyt medieforlig skal forhandles på plads, så det kan træde i kraft 1. januar 2019, og blandt forslagene fra VLAK-regeringen er et salg af 40 pct. af TV 2.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs