MediaWatch

Top 20: Kronprinsen trak seertallene i vejret

Flere end 1,3 mio. danskere fejrede kronprins Frederik søndag aften, hvor DR1's tv-show i anledning af den royale 50-års fødselsdag dagen forinden fyldte sendefladen. TV3+ fik plads på listen med fodboldfinale.

Kronprins Frederik vinker fra balkonen på Amalienborg Slot i anledning af sin 50 års fødselsdag. | Foto: Ritzau Scanpix/Henning Bagger

Kronprins Frederiks 50-års fødselsdag blev med placeringer som nummer 1, 2, 3, 4, 5 og 7 på listen over mest sete tv-programmer det helt store tv-trækplaster i sidste uge. Det fremgår af det ugentlige seerbarometer fra Kantar Gallup.

Kronprinsens popularitet trak således seertallene gevaldigt i vejret søndag aften, hvor 1,37 mio. danskere så med på DR1, der fyldte hele aftenens sendeflade med "Hele Danmark fejrer Kronprinsen". Udsendelsen, der blev sendt i flere dele, tegner sig for listens tre øverste placeringer, mens TV 2's dækning af Kronprinsens "Royal Run" mandag aften har løbet sig ind på fjerdepladsen med 591.000 seere. Samme aften viste DR1 dokumentaren "En prins finder sig selv", hvor 558.000 så med. Det var nok til en femteplads som det sidste program, der i ugens løb trak over en halv million seere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs