MediaWatch

Top 20: Kronprinsen trak seertallene i vejret

Flere end 1,3 mio. danskere fejrede kronprins Frederik søndag aften, hvor DR1's tv-show i anledning af den royale 50-års fødselsdag dagen forinden fyldte sendefladen. TV3+ fik plads på listen med fodboldfinale.

Kronprins Frederik vinker fra balkonen på Amalienborg Slot i anledning af sin 50 års fødselsdag. | Foto: Ritzau Scanpix/Henning Bagger

Kronprins Frederiks 50-års fødselsdag blev med placeringer som nummer 1, 2, 3, 4, 5 og 7 på listen over mest sete tv-programmer det helt store tv-trækplaster i sidste uge. Det fremgår af det ugentlige seerbarometer fra Kantar Gallup.

Kronprinsens popularitet trak således seertallene gevaldigt i vejret søndag aften, hvor 1,37 mio. danskere så med på DR1, der fyldte hele aftenens sendeflade med "Hele Danmark fejrer Kronprinsen". Udsendelsen, der blev sendt i flere dele, tegner sig for listens tre øverste placeringer, mens TV 2's dækning af Kronprinsens "Royal Run" mandag aften har løbet sig ind på fjerdepladsen med 591.000 seere. Samme aften viste DR1 dokumentaren "En prins finder sig selv", hvor 558.000 så med. Det var nok til en femteplads som det sidste program, der i ugens løb trak over en halv million seere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs