MediaWatch

Reklamesag sender Dansk Reklame Films bundlinje i rødt

Dansk Reklame Films seneste års resultater får et tocifret millionhug, efter selskabet har justeret for sagen, hvor ledende medarbejdere ifølge Dansk Reklame Film har manipuleret med reklamedata. Ejer er trådt til med millionindsprøjtning.

Foto: Ritzau Scanpix/Anne Bæk

Dansk Reklame Film, der bl.a. sælger biografreklamer, måtte i 2017 notere et underskud på et tocifret millionbeløb. Det viser selskabets regnskab, der netop er blevet offentliggjort.

Underskuddet er et resultat af den sag, som selskabet meldte ud tidligere på året. Her bortviste Dansk Reklame Film to medarbejdere, som – ifølge selskabet – har manipuleret med annoncedata, så det har set ud som om, Dansk Reklame Films annoncer er nået ud til flere mennesker i biografsalene, end det rent faktisk har været tilfældet. Sagen er siden blevet meldt til politiet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs