MediaWatch

Hver anden seer spiller med på TV 2's fredagsbingo

Store præmier er med til at få seerne til underholdningsprogrammet "Fuld Plade" direkte engageret i udsendelsen ved at spille med.

PR/TV 2 Danmark
Foto: PR/TV 2 Danmark

En ny sæson af bingo-udsendelsen "Fuld Plade" på TV 2 har for nogle uger siden overtaget hovedkanalens sendeflade fredag aften. Lige som bl.a. DR's underholdningsprogram "Alle mod 1" spiller seerinteraktion en vigtig rolle i formatet, der bl.a. bygger på, at seerne deltager aktivt i bingo-programmet via tv2.dk. Det har ifølge TV 2 givet pote og resulteret i "rekordhøjt" engagement for tv-kanalen, lyder det i en pressemeddelelse.

Da 389.000 danskere så med under udsendelsen af programmet sidste fredag, deltog således 62 pct. af seerne i spillet ifølge TV 2's oplysninger. I løbet af programmets anden sæson har engagementet hidtil svunget mellem 44 og 62 pct., oplyser TV 2's underholdningsredaktør, Dorte Bjerregaard.

"Det skyldes bl.a., at programmet giver mulighed for, at seerne kan spille med hele vejen gennem programmet, og at der er mulighed for at vinde store præmier. Men det skyldes også, at det er nemt at spille med, og at den tekniske løsning fungerer godt. I runde tal er der i gennemsnit omkring en kvart million danskere, der spiller med hver fredag, og samlet set kommer vi op på omkring en halv million danskere, der har spillet med i løbet af denne sæson," siger hun i meddelelsen.

Målt på seerandele har "Fuld Plade" ifølge TV 2 haft en andel på godt 27 pct. og godt 31 pct. i målgruppen 20 til 60 år i den aktuelle sæson. Sidste program i sæsonen sendes fredag.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny, stor spareplan i Jysk Fynske Medier, Dansk Folkeparti stiller kritiske spørgsmål til TV 2-salg og opsigtsvækkende reklamesag sender Dansk Reklame Film i rødt. Kom med på ugens rundtur til de vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere