MediaWatch

TV Midtvest har barberet halvdelen af sine Facebook-delinger – men bevarer trafikken

I januar droppede TV Midtvest Facebook i to uger. Siden er den regionale tv-station blevet mere selektiv med, hvad der bliver delt på platformen, uden det har kostet nævneværdigt på trafikken, fortæller digital chef.

Nadia Nikolajeva, digital chef hos TV Midtvest. | Foto: Lasse Uttrup/TV Midtvest

Tre måneder efter den regionale tv-station TV Midtvest eksperimenterede med at tage et par uger fri fra Facebook, har stationens brug af det sociale medie ændret sig betragteligt. Siden februar har redaktionen skåret ned og delt halvt så mange artikler i forhold til slutningen af 2017 på platformen for at bruge kræfterne andetsteds

Neddroslingen sker, fordi det har vist sig, at kun 3,3 pct. af brugerne, der har set en delt artikel på Facebook, rent faktisk klikker på den. Det fortæller TV Midtvests digitale chef, Nadia Nikolajeva.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs