MediaWatch

Netflix: Vi er dybt engageret i Danmark

Ifølge Netflix' kommunikationsdirektør bidrager tjenesten allerede til den danske statskasse via moms, mens politikere ønsker sig yderligere bidrag fra internationale streamingtjenester.

Foto: Ritazu Scanpix/Reuters/Mike Blake

En lang række mediepolitikere har slået til lyd for, at udenlandske streamingtjenester såsom Netflix skal spytte i kassen til dansk indholdsproduktion gennem fx en skat på tjenesternes omsætning i Danmark. Men Netflix bidrager allerede, hvis man spørger Jonathan Friedland, kommunikationsdirektør hos Netflix, der har ladet sig interviewe af Børsen.

Til avisen siger han, at tankerne om en omsætningsskat i hans optik primært er rettet mod Google og Facebook. Jonathan Friedland påpeger, at Netflix allerede bidrager gennem betaling af moms.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs