MediaWatch

"Vi må se, hvor længe det giver mening at have flow-kanalerne"

DR TV skal have en overhaling, og flow-tv kommer til at ændre sig. Det præger DR's plan for det indhold, der skal produceres og indkøbes i 2019, som huset lægger frem i dag for landets producenter.

Henriette Marienlund, mediedirektør, DR. | Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

DR flytter vægten over på de digitale platforme. Det er hovedfokus i den indholdstrategi for 2019, som public service-huset senere i dag præsenterer for de eksterne producenter, der gør sig håb om at afsætte indhold til DR.

Således vil DR bygge en helt ny udgave af streamingtjenesten DR TV, ligesom det indhold, som DR er interesseret i, langt hen ad vejen vil have digital distribution for øje. Det betyder, at DR's indhold skal tænkes anderledes, lyder det fra mediedirektør i DR, Henriette Marienlund.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs