
DR flytter vægten over på de digitale platforme. Det er hovedfokus i den indholdstrategi for 2019, som public service-huset senere i dag præsenterer for de eksterne producenter, der gør sig håb om at afsætte indhold til DR.
Således vil DR bygge en helt ny udgave af streamingtjenesten DR TV, ligesom det indhold, som DR er interesseret i, langt hen ad vejen vil have digital distribution for øje. Det betyder, at DR's indhold skal tænkes anderledes, lyder det fra mediedirektør i DR, Henriette Marienlund.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.