MediaWatch

Netflix er parat til at købe op

Kun én gang i Netflixs 20 årige levetid har streamingtjenesten købt op. Men fortiden er ikke nødvendigvis en indikator på, hvordan fremtiden bliver, siger Netflix-direktører, som til gengæld tier, når talen falder på mulige opkøbskandidater.

Foto: Brandon Clark/ABImages

Selv om Netflix kun har foretaget ét opkøb i selskabets historie, så er det ikke et udtryk for, at opkøb ikke er på agendaen. Hvis de rette muligheder viser sig, står streamingtjenensten klar til at åbne pengepungen, fortæller Netflix' indholdsdirektør, Ted Sarandos, på et konferencekald i forbindelse med selskabets kvartalsregnskab, skriver Variety.

"Hvad angår at bruge M&A (køb og salg, red.) til at opkøbe immaterielle rettigheder, så kan det være et meget nyttigt redskab," siger Ted Sarandos.

Kun én gang i Netflixs 20 årige levetid har selskabet været på opkøb. Det skete sidste år, da Netflix købte tegneserieforlaget Millarworld, der også producerer tegnefilm, for et ukendt beløb. Men Netflix' historik er ikke nødvendigvis nogen indikator på, hvad fremtiden byder på for selskabet, siger Netflix' direktør for investorrelationer, Spencer Wang, til Variety.

"Baseret på det generalieblad tror jeg, at det hovedbudskab, som investorer har, er, at vi har en stærk tilbøjelighed til at bygge frem for at købe. Når det er sagt, så ser vi køb og salg som et perfekt redskab til at hjælpe os med at finde interessante aktiver, der kan hjælpe med at vokse forretningen," siger Spencer Wang.

Til gengæld vil ingen af Netflix-direktørerne kommentere rygter om, at Netflix overvejer at opkøbe filmstudiet Europacorp og det amerikanske outdoorreklame-selskab Regency Outdoor Advertising, skriver Variety.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

TDC lavede norske frasalg i milliardklassen, medieforliget giver fortsat anledning til en historie eller to, og EU var en guldgrube af aktivitet på medieområdet i ugens løb. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere