MediaWatch

Tv-omsætningen falder på amerikansk reklamemarked

2017 satte punktum for væksten på det amerikanske tv-reklame marked efter syv år med fremgang.

NFL's Super Bowl er en af de største årlige tv-begivenheder i USA, der også trækker mange annoncører til. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/David Goldman

Omsætningen på det amerikanske tv-reklame marked tippede i 2017, skriver Recode.

For første gang siden finanskriseåret 2009 faldt de amerikanske annoncørers investeringerne i pladsen i reklameblokkene på tv, viser tal fra Emarkter.

Omsætningen dalede beskedne 1,5 pct. til 70,2 mia. dollar - eller 422 mia. kroner. Det er mere end forventet. I september lød forudsigelsen på et fald på 0,5 pct. for tv-markedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs