MediaWatch

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

En af de mindre spillere på det danske marked for tv-distribution opruster med en ny tv-boks i kampen om kunderne, skriver Berlingske Business.

Til marts lancerer Canal Digital tv-boksen Oneplace, der vil samle klassiske tv-kanaler, streamingtjenester og internetindhold fra bl.a. Youtube i én løsning.

Dermed går Canal Digital samme vej som andre tv-distributører såsom TDC's Yousee, der forsøger at holde på og vinde kunderne ved at tilbyde én indgang til en bred vifte af underholdning på tv-skærmen, hvad enten man er til flow-tv på DR1 og TV 2 eller serier på HBO Nordic eller Viaplay.

Ud over almindelige tv-kanaler giver Canal Digitals tv-boks adgang til film og tv-serier fra streamingtjenester som C More, Viaplay og Youtube via Googles Play-tjeneste. Derudover tilbyder den musik fra Spotify og Tidal samt apps fra en række tv-selskaber. Netflix er dog ikke på menuen, ligesom Canal Digitals nye boks kommer uden DR TV-appen indbygget, da den endnu ikke findes til Googles styresystem Android, som tv-boksen bygger på.

Canal Digital er ejet af norske Telenor, men fylder med 70.000 kunder i Danmark ikke meget på det danske marked, hvor hovedkonkurrenten på satellit-tv hedder Viasat, der anslås at have omkring 120.000 kunder.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – DR-spareplan special

En ny public service-kontrakt for Danmarks Radio faldt på plads – og DR rullede kort efter en stor spareplan ud, der har domineret nyhedsstrømmen i Mediedanmark hele ugen. Få overblikket med MediaWatchs overflyvning over ugens gang i branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere