MediaWatch

TDC-topchef sætter sin lid til ny tv-boks og digital enhed

Yousee-ejer skal i mål med sin treårs-strategi i år, og her spiller tv-produkt og ny digital enhed nøgleroller.

Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

2018 er et nøgleår for TDC og selskabets topchef Pernille Erenbjerg. Det er nemlig i år, at TDC, som står bag Yousee, skal i mål med sin treårs-strategi, som blev præsenteret i starten af 2016, og her spiller et nyt tv-produkt og en ny digital enhed afgørende roller, siger TDC's adm. direktør, Pernille Erenbjerg, til Finans.

"Jeg ser 2018 som et nøgleår, hvor vi skal begynde at se gevinster for vores mange digitale investeringer. Inden for få uger her i starten af året lancerer vi både vores nye bud på næste generation af tv-produkter og starter en ny digital forretningsenhed med 500 mand, der bl.a. skal udvikle de bedste digitale kundeoplevelser og produkter," siger Pernille Erenbjerg til Finans.

TDC's målsætning i strategien er at løfte kundetilfredsheden, stoppe kundeflugten og stabilisere driftsindtjeningen (ebitda). Det kræver især, at det nye tv-produkt bliver en succes.

Tv-produktet lanceres i februar og er en platform, som skal give kunderne maksimal fleksibilitet til at mikse tv-kanaler med streamingtjenester efter behov.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs