MediaWatch

Kendt Youtuber forlader Splay til fordel for tv-producent

En af Danmarks største og mest kendte Youtubere kommer i stald hos søsterselskab til Doceye.

Foto: /Ritzau Scanpix/Mads Joakim Rimer Rasmussen

Med 240.000 abonnenter er Rasmus Brohave en af Danmarks største og mest kendte Youtubere.

Indtil nu har Rasmus Brohave været i stald hos Splay, men fremover bliver han tilknyttet Doceye Digital, som er et søsterselskab til tv-producenten Doceye. Det skriver Doceye i en pressemeddelelse.

Rasmus Brohave bliver ansat i Doceye Digital, som vil fungere som sparringspartner og administrere management for ham, skriver selskabet.

"Vi tror på, at sammenkoblingen mellem Youtube og den mere traditionelle tv-verden giver nogle bedre produktioner. Vi er gode til at formatere og konceptualisere, hvor Rasmus' styrke er i den personlige formidling og den unikke målgruppeforståelse. Hvis vi slår de kræfter sammen, tror vi på, at vi står med et bedre og mere målrettet slutprodukt," udtaler Christian Volfing, direktør og partner i Doceye Digital, i meddelelsen.

Doceye Digital blev stiftet i 2016 og ejes af Ulrik Skotte, som i dag er bestyrelsesformand, og Christian Volfing.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs