MediaWatch

Novo Nordisk skruer op for tv-annoncering og går med i tv-serie

Medicinalselskabet har øget sine udgifter til tv-annoncering i USA og har desuden været med til at planlægge og skrive manuskript til et afsnit af amerikansk tv-serie.

Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe
Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

Medicinalselskabet Novo Nordisk brugte i fjerde kvartal af 2017 omkring 308 mio. kr. på tv-annoncering for diabetsmidlet Victoza i USA, og det er væsentligt over niveauer for tidligere år. Det skriver Børsen.

Ud over det forstørrede annoncebudget på tv har Novo Nordisk også brugt energi på at være involveret i både planlægning og manuskript til et afsnit af komedieserie "Black-ish", der sendes på kanalen ABC.

Afsnittet, som løb over skærmen i december, indeholdt ifølge Børsen ikke omtale af Novo Nordisks produkter, men "handlede mere om symptomer og vigtigheden i at tage sin medicin på den rigtige måde," skriver Børsen.

Victoza fik i august 2017 de amerikanske sundhedsmyndigheders godkendelse til at inkludere nedsættelse af risikoen for hjertekarsygdomme på præparatets indlægsseddel i USA. Det er bl.a. for at gøre opmærksom på det, at Novo Nordisk har skruet op for marketingbudgettet, skriver Børsen.

Forsiden lige nu

Digital redaktionschef forlader TV 2

TV 2 skal på udkig efter en ny digital redaktionschef – nuværende chef stopper efter halvandet år for at få tid til at rejse med familien, skriver han på Linkedin.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere