MediaWatch

Top 20: X Factor synger for fuld hals på sidste vers på DR1

2018 blev skudt i gang med Blachman og Co. i front, der formåede at hive flere seere til DR1 i årets første uge end foregående år. Også DR's dramaserie er med i top.

"X Factor" er blandt de programmer, der fortsat kan lokke over 1 mio. seere til skærmen. | Foto: Bjarne Bergius Hermansen/PR/DR

Vi har taget hul på et nyt år og dermed også et nyt tv-år. Årets første uge bød på gensyn med en efterhånden gammel kending på DR1 - nemlig X Factor, der er i gang med sin sidste sæson på kanalen, inden TV 2 fra næste år overtager showet. Intet tyder på, at seerne har fået nok af formatet endnu, som formåede at trække 1,35 mio. danskere til skærmen fredag aften til årets andet afsnit. Det fremgår af Kantar Gallups ugentlige tv-meter-måling.

Det er 78.000 flere seere end sidste år på samme tid i talentkonkurrencens 10. sæson, og det er godt 200.000 flere, end der fulgte med i premieren på sæson ni af X Factor i 2016, der som altid bliver indledt med auditions omkring i landet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs