MediaWatch

MTG's produktionsselskab knopskyder i Danmark

Produktionsselskabet Nice One, der er en del af MTG's underholdningsgren, rykker ind i Danmark for at sætte sig på markedet for digital marketing og tv-produktion til kommercielle virksomheder.

Niels Lindberg og Klara Sofie Svendsen står i spidsen for det nye produktionsselskab Nice One, der er en del af MTG's Nice Entertainment Group. Foto: Lasse Lundberg / Nice One

Linjerne mellem marketing og redaktionelt indhold bliver mere udviskede, mens annoncører og virksomheder i stadig større omfang lægger deres penge i produktioner, som lægger sig tæt op af mediernes eget indhold.

Den udvikling vil produktionsselskabet Nice One, der er en del af MTG's internationale koncern Nice Entertainment Group, være med til at skubbe fremad og åbner derfor nu et selskab i Danmark efter hidtil at have opereret i Sverige og Norge. Nice One betegner sig selv som et hybridbureau, der kombinerer digital marketing med tv-produktion, som står for alle led fra konceptudvikling til distribution af digital videoindhold til kommercielle virksomheder. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Det nye selskab skal ledes af kommerciel direktør Klara Sofie Svendsen, der kommer fra en stilling som digital forretningsudvikler hos Metronome Productions, og kreativ direktør Niels Lindberg, der de seneste år har arbejdet som udviklingsproducent i TV-branchen.

"Nice One er et ambitiøst bud på, hvordan man udvikler og producerer indhold i en ny og omskiftelig medievirkelighed. Nice One har allerede bevist i både Sverige og Norge, at man ved at kombinere kommercielle og digitale kræfter med TV-produktion kan skabe en ny disciplin i krydsfeltet mellem historiefortælling og reklame. Ambitionen er at give brands muligheden for at tilbyde indhold af høj kvalitet på alle relevante platforme," udtaler Klara Sofie Svendsen i meddelelsen, som bliver suppleret af Niels Lindberg:

"Mange organisationer har stor succes med at transformere marketingafdelingerne til små mediehuse. Som forbrugere er vi ekstremt villige til at bruge og betale for indhold af høj kvalitet, og jeg tror at de næste store underholdningsformater lige så godt kan være udviklet, ejet og styret af et kommercielt brand, som af en TV kanal(...),” siger han.

Selskabet kommer til at dele lokaler og administration med Strong Productions, der også er en del af Nice Entertainment Group. Det vil ifølge Kristian Farcin-Leth, direktør i Strong Productions, få afsmittende effekt på begge selskaber, når der fremadrettet opstår samarbejdsmuligheder mellem de to.

Niels Lindberg tiltrådte 1. januar, mens Klara Sofie Svendsen tiltråder ved indgangen til februar.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere