MediaWatch

TV 2: Vi er gået målrettet efter at kapre X Factor

Det er en strategisk investering, når TV 2 fra 2019 begynder med at sende X Factor. Kanalen frygter ikke, at formatet mangler saft og kraft efter snart 11 sæsoner på skærmen.

Lotte Lindegaard, kanalchef, TV 2. | Foto: Miklos Szabo/TV 2

Da TV 2 i går satte sin underskrift på en aftale med tv-producenten Blu om "X Factor", sikrede tv-stationen sig et af de mest sete og sejlivede underholdningsformater i nyere dansk tv-historie.

Programmet, som DR slipper efter 11. sæson i 2018, vil nemlig fra foråret 2019 være at finde på TV 2. Hvor længe aftalen løber mellem TV 2 og Blu, der er ejet af Fremantle Media, og hvor mange millioner TV 2 har måtte punge ud med for at sikre sig formatet, vil TV 2 ikke oplyse. TV 2 vil heller ikke kommentere, hvordan TV 2 har fået fat i formatet, et år før DR's rettigheder til formatet udløber. Det sker ved udgangen af 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs