MediaWatch

Her er mediebranchens spørgsmål til ny filmdirektør - og hans svar

Et velkendt ansigt i den danske film- og tv-branche har sat sig i chefstolen i Det Danske Filminstitut. MediaWatch har spurgt en håndfuld branchefolk, hvilke spørgsmål de gerne vil stille til den nye direktør - og bedt ham svare.

Direktør for filmfestivalen CPH DOX, Tine Fischer | Foto: /ritzau/Finn Frandsen

Filminstituttet har efter fem måneders søgen sat navn på afløseren for Henrik Bo Nielsen, der i sommer meldte sin afgang fra direktørjobbet. Ny direktør bliver den tidligere vicedirektør og direktør for filmstøtteområdet Claus Ladegaard, der siden i sommer har været konstitueret i rollen som adm. direktør og nu sætter sig permanent i stolen.  Ansvaret for filmstøtteområdet tager han med sig.

MediaWatch har givet ordet til en række branchefolk og bedt dem stille deres spørgsmål til den nye filmdirektør - her følger deres spørgsmål og Claus Ladegaards svar.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs