MediaWatch

TV 2 vil skrue op for målrettet annoncering - bureauer vil se flere tal

Annoncører kan i løbet af 2018 målrette annoncer på TV 2 Play mere snævert. Bureauer anerkender ideen, men er "lunken ved volumen", lyder det fra IUM.

Foto: PR/TV 2

Flow-seningen falder, og en del af det tabte vil TV 2 hente digitalt med en øget indsats inden for såkaldt addressable tv.

Addressable tv går i meget grove træk ud på, at tv-selskaber målretter digital annoncering til bestemte modtagere baseret på data og viden om den enkelte bruger. Både TV 2 og MTG har kastet sig ud i den øvelse på hhv. TV 2 Play og Viaplay.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs