MediaWatch

Youtube-netværk er fortsat på jagt efter nye ejere

En overvældende interesse har forsinket Youtube-netværks jagt på nye medejere, siger direktør.

For næsten et år siden indledte Youtube-netværket United Screens en jagt på nye storaktionærer, men et år efter består ejerkredsen fortsat af de fire grundlæggere og Bonnier Growth Media. Det skriver Breakit.

Men selvom intet er sket, forsikrer United Screens adm. direktør, Malte Andreasson, at processen ikke er gået i stå. Tværtimod har en stor interesse forsinket processen, siger han.

"Jeg er dybest set optimist og tror, at det nok skal gå hurtigt. Men det, som har sprængt alle vores tidsplaner, er, at der har været mange, som gerne vil tale med os," siger Malte Andreasson till Breakit.

Han vil ikke afsløre, hvor meget United Screens anslår, at selskabet er værd. Da MTG købte aktiemajoriteten i United Screens nærmeste konkurrent Splay i 2015, landede værdisætningen af Splay på ca. 300 mio. svenske kr.

Breakit kunne i november sidste år afsløre, at EOC Partners er hyret som finansiel rådgiver for United Screen i jagten på nye storaktionærer.

United Screens har kontorer i Oslo, Stockholm og Helsinki samt en salgsrepræsentant i Kina.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs