MediaWatch

Novo bruger 140 millioner på tv-reklamer i USA

I den seneste måned har Novo Nordisk brugt mere end 140 mio. kr. på tv-reklamer i USA.

Foto: /Ritzau/Torben Åndahl/

Medicinalkoncernen Novo Nordisk har skruet gevaldigt op for virksomhedens forbrug af tv-reklamer i USA, efter at koncernen i august fik godkendt, at lægemidlet Victoza reducerer risikoen for hjertekarsygdomme. Det skriver Børsen.

I den seneste måned brugte Novo 140 mio. kr. på tv-reklamer for Victoza, hvilket gør Novo til det selskab, der har det tredjestørste reklameforbrug blandt medicinalvirksomheder i USA.

Novo Nordisk bekræfter overfor Børsen, at kampagnen løber hen over skærmen for at gøre opmærksom på Victozas evne til at reducere risikoen for hjertekarsygdomme, men vil ikke kommentere budgettet på reklamerne yderligere.

"Vi har i det seneste år haft fokus på at reducere vores omkostninger netop for at frigøre midler til salgsfremmende initiativer, hvilket dette er et godt eksempel på," skriver Novo Nordisks presseafdeling til Børsen.

Forøgelsen af reklamekronerne på 175 pct. i oktober har båret frugt for Novo Nordisk, da lægemidlet har øget andelen af de nye receptudskrivninger i USA, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs