MediaWatch

Godt en million så landskamp

Lørdagens VM-playoff mellem Danmark og Irland i VM-playoff blev det mest sete program nogen sinde på Discovery Networks Danmark.

Kvalifikationskampen mellem Danmark og Irland blev historiens mest sete program på Discovery Networks Danmark, der tæller Kanal 5, Kanal 4, 6'eren samt Eurosport- og Discovery-kanalerne.

Således kiggede 1.060.000 seere med på Kanal 5, da kampen i Parken sluttede 0-0.

Det første gang nogensinde, at et program bliver set af mere end en million på en Discovery-kanal. Den hidtidige rekord var Danmark-Rumænien 8. oktober, der havde præcis en million seere.

"Vi er ovenud begejstrede for de flotte seertal til Danmark-Irland. For Kanal 5 og Discovery er det en kæmpe milepæl, at vi for første gang nogen sinde har mere end en million seere til et program, siger Christian Kemp, administrerende direktør hos Discovery Networks Danmark.

Tirsdag blænder samme kanal op for returkampen, der spilles i Dublin.

"Danskerne har i den grad taget Kanal 5 til sig som fodboldlandsholdets hjemmebane. Vi håber selvfølgelig, at mindst lige så mange følger med i morgen, når Eriksen og co. forhåbentligt sikrer billetterne til sommerens VM i Rusland," siger Christian Kemp.

/ritzau/MediaWatch

Forsiden lige nu

Debat: Facebook-melding kalder på mediesamarbejde

Facebook har besluttet at skrue ned for mediernes indhold i brugernes nyhedsfeed. Men i stedet for at gå i panik bør medierne åbne øjnene for trafiksamarbejder, skriver dansk landechef i medieteknologiselskab.

Egmont Publishing overtager webshop

Den svenske webshop Outnorth skifter ejer. Egmont Publishing øger ejerandelen til over 90 pct. for et trecifret millionbeløb som led i vækststrategi.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere