MediaWatch

TV

TDC taber forhandlingsstyrke på tv-området med Get-salg

TDC har afvejet fordele og ulemper ved et salg af Get. Særligt på tv-området har der været synergier. "Men når vi kigger på det netto, er der ingen tvivl om, at det er en god idé, det vi har gjort i dag," siger topchef Pernille Erenbjerg til ITWatch.

"TV 2 har store udfordringer foran sig"

Sommer 7'eren: TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup, glæder sig over et særligt punkt i medieforliget og ser mod egen andedam for at udpege de mest opsigtsvækkende jobskifter. Efteråret skal bl.a. bruges til strategiarbejde for at håndtere udfordringer i mediemarkedet.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Medieforlig giver efterdønninger, Discovery lagde millioner til bundlinjen, Bauer vil drive ny kulturkanal og Dagens.dk-ejer konkurrerer om lokale annoncekroner. Velkommen til en tur rundt i sommerlandskabets medienyheder.

Briterne vil både blæse og have mel i munden efter brexit

Nyhedsanalyse: Storbritanniens forslag til en aftale med EU efter brexit vil være godt nyt for fødevarevirksomheder, mens servicevirksomheder og finansielle virksomheder til gengæld kan blive klemt. Parterne står dog stadig langt fra hinanden i forhandlingerne, skriver Watch Mediers EU-korrespondent, der er dykket ned i den såkaldte hvidbog.

Fox får grønt lys til opkøb af Sky

Godkendelserne er nu på plads for 21st Century Fox' opkøb af Sky. Men konkurrent har lagt et højere bud i en budkrig, der ikke nødvendigvis er slut.

Tv-reklamemarkedet blev ramt af tørke i maj

Reklamesalget på tv ramte et lavpunkt for året i maj efter en stabil udvikling de første fire måneder, viser tal fra Kreativitet og Kommunikation, der viser dagblade i bedring.

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere