MediaWatch

Heartbeats fjerner Matthesen-program efter kritik

Komikeren Anders Matthesen revser i hårde vendinger mediehuset Heartbeats for ikke at have klargjort, at et program, han medvirkede i, var sponsoreret. Kulturmediet har efterfølgende trukket interviewet.

Iværksætteren bag Heartbeats Le Gammeltoft, der er tidligere vært på P3

Kultursitet Heartbeats tager konsekvensen af en harsk kritik fra komikeren Anders Matthesen og har fjernet et radio-interview med komikeren, som indgik i programrækken The Bucket List. Det skriver BT.

I programkonceptet interviewer Heartbeats' stifter og medejer Le Gammeltoft en række personer om, hvad de skal nå, inden de skal dø. Programmerne er sponsoreret af firmaet Go Dream, og det har efterfølgende fået Anders Matthesen til at lange hårdt ud efter stationen for ikke at have informeret ham om, at der var en kommerciel partner på programmet, som han blev forbundet med.

"Jeg har ikke lavet det interview i samarbejde med nogen som helst, og ingen har sponsoreret mig," skrev Anders Matthesen bl.a. på sin Facebookside.

Kritikken fik tidligere på ugen Heartbeats til at fjerne afsnittet og undskylde.

"Vi bragte i fredags et afsnit af The Bucket List med Anders "Anden" Matthesen som gæst. Han havde ikke godkendt, at The Bucket List bliver lavet i samarbejde med en kommerciel partner. Anders Matthesen har intet med sponsoratet at gøre. Vi undskylder mange gange og har nu fjernet det pågældende afsnit af The Bucket List," skrev Heartbeats på Facebook mandag.

Le Gammeltoft understreger over for BT, at ansvaret for misforståelsen og den manglende information udelukkende er Heartbeats.

Føljeton-stifter og Qvortrup bliver værter for politisk talkshow

Heartbeats indgår samarbejde med Red Bull Radio

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere