MediaWatch

DR's radiokanaler tabte terræn i 2016

Danskerne lyttede mindre til radio i 2016, og særligt DR's kanaler er ramt af tilbagegangen. Podcastlytningen er i solid fremdrift for både DR og Radio24syv.

Foto: Torben Greve/Polfoto/Arkiv

I 2015 gik radiolytningen fremad efter flere års uafbrudt fald. I 2016 vendte udviklingen imidlertid tilbage til tidligere års tilbagegang, og det var særligt DR's kanaler, der måtte konstatere, at lytterne siver. Det fremgår af rapporten Medieudviklingen 2016, som er udarbejdet af DR Medieforskning.

Danskerne skar i runde tal 4 min. af den daglige radiolytning og lyttede i 2016 i gennemsnit til radio 1 time og 56 min. Faldet dækker over et fald på DR's kanaler på 5 min., mens Radio24syv og de kommercielle radiostationer hver især lagde omkring et halvt minut dagligt til lytningen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs