
DR's radiokanal for den modne målgruppe, P5, er nu den mest lyttede af DR's rene digitale kanaler. Det fremgår af årsopgørelsen fra DR Medieforskning, der udgives i rapporten "Medieudviklingen 2015" senere i januar, skriver DR Kommunikation.
P5 er i løbet af det sidste år gået fra at være den niende mest lyttede kanal til at være nummer fire – kun overgået af P4, P3 og P1, der både sender på FM og digitalt. I gennemsnit lagde 550.000 øre til P5 ugentligt i 2015.
Stigningen skyldes ifølge DR omlægningen af P4 og P5 i slutningen af 2014, hvor flere klassiske radioprogrammer, herunder "Giro 413" under nogen protest blev flyttet fra den brede P4 til den rent digitale P5. DR's radiokanaler er generelt gået tilbage på FM, mens de digitale kanaler har vundet sidste år, skriver DR.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.